ROK 2015 - Nasze hobby to maxiskutery

Przejdź do treści

ROK 2015

Poziom 16

22.12.2015
Redakcja MOTOGEN.PL udostępniła Katalog motocykli i skuterów 125

Przydatna rzecz dla osób które myślą o ominięciu korków w miastach, a nie mają jeszcze prawa jazdy kat.A
Teraz w myśl przepisów mając prawo jazdy kat.B przez co najmniej 3 lata można pomykać , między samochodami i nie płacić za parkingi w centrum na 2oo o poj. do 125 cm3.



Katalog można pobrać klikając na obrazek poniżej



Lub bezpośrednio ze strony motogen.pl

14.12.2015
Pomysł na prezent pod choinkę?
Może inteligentny kask motocyklowy?



Coraz wiecej nowoczesnych technologii zastosowanych jest w kaskach motocyklowych.
Poiadają wyświeltacze HUD, kamery, czujniki odległości, nawigację.
To wydaje się być przyszłością dla nas prowadzących 2oo.
Nie powiem ale taki kask naprawdę jest fajną rzeczą, która wydatnie może wspomagać nasze szanse przeżycia na drodze.

Do tej pory, to narazie tylko małe firmy wiodą prym w projektowaniu takich inteligentnych kasków, jak chociażby:

Amerykański Skully AR-1 - gotowy już do zamówienia za 1499 dolarów.
Posiada on wbudowany wyświetlacz, moduł GPS wraz z nawigacjąi, możliwość strumieniowania audio oraz kamerę o szerokim kącie jako lusterko wsteczne.



Rosyjski LiveMap - 2000 dolarów.
LiveMap oparty na Androidzie i posiada łączność LTE oraz głosową obsługę nawigacji. To trochę tak jakby w kasku umieścić smartphona. :-)


Nuviz - cena jeszcze nie ustalona
Który mozemy zamocować do każdego kasku jak dziesiejsze interkomy.
Tylko że tu dostajemy nie tylko dźwięk, ale i obraz.
Coś w stylu okularów googla.


No i ostatni hit - iC-R
Do którego upchali to co się dało na zasadzie im więcej tym lepiej.
Ale gdzie oni to zmieścili?
Dwie kamery 210 stopni pola widzenia z tyłu eliminują "martwe pole" plus dwa wyświetlacze w zasięgu naszego wzroku wyświtlajace obraz z tych kamer lub z jednej a na drugim inne potrzebne informacje.
Komputer sterujący jest w stanie rozpoznać że zbliża się do nas auto. Jeśli pojazd będzie zbyt blisko nas, wbudowane w kasku diody zmienia kolor na czerwony.
Do tego ogniwo słoneczne dla podładowania baterii oraz ostrzegawcze diody LED.
Kask łączy się poprzez bluetooth’a z telefonem, gdzie można zarządzać jego funkcjonalnością.
Cena ma oscylować w granicach 1250 euro.


07.12.2015
Przypomnę tylko, że trwa akcja szlachetna paczka, co może zachęcić Was przy okazji zbliżających się Świąt
do np. małej, choćby i 20 złotowej wpłaty na pmoc bliźnim w potrzebie.





Żeby przenieść się na stronę gdzie można dokonać takiej wpłaty wystarczy kliknąć na obrazek poniżej.





04.12.2015
YAMAHA X-MAX 125 A


Model 2015 w Polsce kosztuje 19 990,00 PLN, wyposażony w ABS.
Mało? Dużo? Chyba za dużo nawet jeśli chodzi o Yamahę, za tyle można kupić Kymco Downtown 300....
Cennik modeli na 2016 zostanie opublikowany wkrótce.
Dynamiczne nadwozie o sportowej linii



Typ silnika
Jednocylindrowy, chłodzony cieczą, 4-suwowy, SOHC

Pojemność
124 cm3

Moc maksymalna
10,55 kW przy 9 000 obr./min

Maksymalny moment obrotowy
11,94 Nm przy 6 750 obr./min

Skrzynia biegów
Automatyczna z pasem klinowym

Skok przedniego zawieszenia
110 mm

Hamulec przedni
Jednotarczowy, Ø 267 mm

Hamulec tylny
Jednotarczowy, Ø 240 mm

Opona przednia
120/70-15

Opona tylna
140/70-14
Wymiary

Długość całkowita
2 160 mm

Szerokość całkowita
790 mm

Wysokość całkowita
1 385 mm

Wysokość siodełka
792 mm

Rozstaw osi
1 525 mm

Waga w stanie gotowym do jazdy
169 kg / ABS 173 kg

Pojemność zbiornika paliwa
13,2 litrów


29.11.2015
Kask Shoei J.O - stylowy i klasyczny

Kask już na pierwszy rzut oka kojarzy mi się z włochami i tysiącami stylowych skuterów.
Jest klasyczny i stylowy w każdym detalu.
Skórzany pasek i złote piny dopełniają całości.



Jak przystało na nowoczesną konstrukcję, kask spełnia wymogi te same co kaski integralne.
Rozmiary to  M, L, XL.
A wnętrze oczywiście można wyjmować dla przewietrzenia. :-)

Wizjer w odpowiednim kształcie ochroni oczy w czasie jazdy przed wiatrem.
Dostępny w trzech wersjach (przezroczysta, przyciemniona oraz żółta).



Źródło na www.shoei-europe.pl

25.11.2015
Piękny SYM 500

Oczywiście concept, ale jak poczekamy to się może i doczekamy kiedyś w sprzedaży.



23.11.2015
Yamaha 03GEN-f Scooter Concept

Yamaha rozwija swoje 2 concepty w oparciu trzy kołową Yamahę Tricity, aczkolwiek zawieszenie będzie/jest o wiele bardziej zaawansowane technicznie.
Poniżej pare zajawek.






22.11.2015


Skuter elektryczny

Na wakacje do campera w sam raz,
zasięg do 160 km....
A nazywa się
Q

Kolejny elektryczny skuter to
etropolis RELOAD
Tylko 85 kg bez baterii


Elektryczna konkurencja dla Smarta od firmy SYM?
SYM ex4U


Adiva
U nas też dostępna w salonach niemarkowych obok Rometa i egzotycznych
Ale patrząc na stoisko można rzec że produkty coraz ładniejsze...


Quadro4. The first four-wheels scooter
I moje ukochane Quadro.
Od kiedy zobaczyłem je w Paryżu to....fajnie by było je mieć.







19.11.2015


W tym roku rganizatorzy spodziewają się około 1400 wystawców z całego świata.
Około 40% firm wystawiających się na targach pochodzi z Włoch, co czyni wystawę międzynarodową.
Impreza jest o tyle ciekawa dla nas, że prezentowane są tam nowości, trafią w przyszłym roku do polskich salonów motocyklowych.
Większość producentów motocykli zapowiedziała swoje premiery własnie na EICMA 2015.
Na EICMA 2015 nie zabraknie też firm z Polski.


Poniżej krótkie migawki z EICMA 2015.


Kawasaki J125
Nowy skuter Kawasaki J125 jest teraz dostępny także w wersji 125 cc.
Podobnie jak jego starszy brat J300 łączy w sobie komfort i sportowe ambicje.
Dzięki sporej przestrzeni pod siedzeniem, która można zmieścić pełny kask i dodatkowo mały bagaż.
Ergonomiczne siedzenie z grubą wysciółką ma poprawić przyczepność i komfort naszych 4 literek.
Wewnątrz skutera bije serce: 4-suwowy jednocylindrowy silnik chłodzony cieczą 125 cc.
Układ hamulcowy charakteryzuje dwie tarcze (przód i tył).
Układ ABS jest dostępny jako opcja.



QUADRO

KYMCO


Yamaha


BMW


PIAGGIO


SYM


Peugeot






15.11.2015


Gdy na początku nowego tysiąclecia Yamaha wypuściła na rynek oryginalnego TMAX-a, stworzyła całkiem nowy sektor maksi skuterów, na zawsze zmieniając oblicze rynku miejskich jednośladów o wysokich osiągach. Oferując ekscytujące przyśpieszenie i osiągi razem z precyzyjnym prowadzeniem, doskonałą ochroną przed wiatrem, imponującą funkcjonalnością i luksusową jakością, najnowsza generacja modeli TMAX przyciąga tysiące klientów z różnych środowisk. W 2016 roku gama skuterów TMAX poszerzy się o drugą edycję specjalną: TMAX LUX MAX. Zaprezentowany niedawno TMAX w pierwszej edycji specjalnej, TMAX IRON MAX, jest wyposażony w liczne modernizacje konstrukcyjne, a legendarny TMAX jest teraz dostępny w nowej wersji kolorystycznej.

SPORTOWE SKUTERY YAMAHA

Gdy na początku nowego tysiąclecia Yamaha wypuściła na rynek oryginalnego TMAX-a, stworzyła całkiem nowy sektor maksi skuterów, na zawsze zmieniając oblicze rynku miejskich jednośladów o wysokich osiągach.

Kto z branży mógł przewidzieć ogromny wzrost popytu na sportowe skutery Yamaha, jakiego doświadczył europejski rynek na przestrzeni ostatnich 15 lat? Obecnie TMAX należy do wiodących pod względem sprzedaży maksi skuterów, a na wielu rynkach jest wręcz numerem jeden.

Oferując ekscytujące przyśpieszenie i osiągi przy wysokich prędkościach razem z precyzyjnym prowadzeniem, doskonałą ochroną przed wiatrem, imponującą funkcjonalnością i luksusową jakością, najnowsza generacja modeli TMAX przyciąga tysiące klientów pochodzących z różnych środowisk – motocyklowych, samochodowych i skuterowych.

W 2016 roku gama skuterów TMAX poszerzy się o drugą edycję specjalną: TMAX LUX MAX. Zaprezentowany niedawno TMAX w pierwszej edycji specjalnej, TMAX IRON MAX, jest wyposażony w liczne modernizacje konstrukcyjne, a legendarny TMAX jest teraz dostępny w nowej wersji kolorystycznej.

Sukces edycji specjalnej skutera TMAX IRON MAX stanowił inspirację dla powstania modelu X-MAX LUX MAX, oferując wszystkim właścicielom skuterów Yamaha Sport możliwość posiadania tej limitowanej wersji specjalnej.

Zdobione kolorystyką Liquid Darkness i cieszące się wieloma dodatkowymi funkcjami modele TMAX IRON MAX i X-MAX IRON MAX zostały zaprojektowane z myślą o kierowcach, którzy pragną tego, co najlepsze w wyglądzie skutera, w połączeniu ze sportowymi osiągami. Modele IRON MAX wnoszą wyrafinowanie i charyzmę do klasy sportowych skuterów Yamaha. W wyposażeniu standardowym TMAX IRON MAX oraz X-MAX IRON MAX we wszystkich trzech pojemnościach (400/250/125 cm3) znajduje się system ABS.

MAX NIGDY NIE OZNACZA DOŚĆ

NOWY TMAX LUX MAX: najwyższa forma maksi skutera

Za sprawą swego potężnego, dwucylindrowego, chłodzonego cieczą silnika o pojemności 530 cm3, lekkiej ramy z aluminiowego odlewu, pasa napędowego, wyrafinowanego podwozia i układów hamulcowych TMAX jest powszechnie uznany za najdoskonalszy maksi skuter o wysokich osiągach. Podczas swojej 15-letniej historii TMAX był poddawany stałym modyfikacjom i rozwojowi, a druga generacja najnowszej wersji przyciąga lojalnych i znających się na rzeczy właścicieli.

Posiadając liczne, ekskluzywne, wysokiej jakości wyposażenie, nowy TMAX LUX MAX jest jednym z najbardziej stylowych, prestiżowych i wyrafinowanych jednośladów dedykowanych doświadczonym klientom.

Nowy, błyszczący kolor Nimbus Grey podkreśla eleganckie, opływowe nadwozie, wiodącą w klasie maksi skuterów, zaawansowaną specyfikację i bezkonkurencyjną jakość tego pojazdu. Z myślą o luksusowej jeździe TMAX LUX MAX został wyposażony w nową kanapę oraz aluminiowe podnóżki, podczas gdy specjalne wykończenie deski rozdzielczej w połączeniu z emblematami LUX MAX na nadwoziu podkreśla wyrafinowany styl tego wyczynowego skutera i jego charakterystyczną, ekskluzywną prezencję.

TMAX IRON MAX: Zaktualizowany na sezon 2016

Po niezwykle udanej inauguracji TMAX-a IRON MAX w roku modelowym 2015, Yamaha udoskonaliła specyfikację i konstrukcję tego skutera na rok 2016. Nowością są m.in. złote obręcze kół i nowe, złote logo TMAX, które uzupełniają dotychczasowe zdobienia złotego widelca i pokryw hamulców. Nowością są także czarne panele boczne „boomerangi” oraz czarne wypełnienie przedniej owiewki.

Te nowe, ekskluzywne cechy stanowią kontynuację zmian wprowadzonych w 2015 roku, które objęły m.in. specjalną kanapę, nowe podnóżki i panel przyrządów, sprawiając, że TMAX IRON MAX jest jednym z najbardziej imponujących i pożądanych skuterów w gamie Yamahy.

TMAX: Nowa opcja kolorystyczna

To model, który zapoczątkował historię maksi skuterów - legendarny TMAX Yamahy co roku dominuje w rankingach sprzedaży w Europie.

Od 2016 roku ten pierwszy skuter w gamie Sport będzie dostępny w nowej wersji kolorystycznej - Blazing Grey.

GŁÓWNE WŁAŚCIWOŚCI GAMY MODELI TMAX

Wszechstronny pojazd do dojazdów, dalszych podróży i wycieczek
Potężny dwucylindrowy, chłodzony cieczą silnik rzędowy o pojemności 530 cm3
W pełni automatyczna przekładnia
Lekka rama z aluminiowego odlewu
Potężny moment obrotowy dla wyjątkowego przyśpieszenia
Zaawansowany, 41 mm przedni widelec typu upside down
Dwie 267 mm przednie tarcze z montowanymi radialnie zaciskami
282 mm tylny hamulec tarczowy
LED-owy reflektor główny
System inteligentnego kluczyka i standardowe gniazdo 12 V
Zaawansowana technologicznie deska rozdzielcza z dwoma analogowymi wskaźnikami i wyświetlaczem LCD
NOWE, EKSKLUZYWNE WŁAŚCIWOŚCI SKUTERA TMAX LUX MAX

Aluminiowe podnóżki
Specjalne siedzisko
Ekskluzywne wykończenie panelu liczników
Emblematy edycji specjalnej
Kolor Nimbus Grey
Specjalne logo z nazwą LUX MAX
Chromowane logo TMAX
EKSKLUZYWNE WŁAŚCIWOŚCI SKUTERA TMAX IRON MAX

Aluminiowe podnóżki
Specjalne siedzisko
Ekskluzywne wykończenie panelu liczników
Specjalne emblematy
Kolor Liquid Darkness
Złoty przedni widelec i pokrywy radialnych zacisków hamulcowych
Złote obręcze kół
Złote logo TMAX
                                         

MODELE SEGMENTU URBAN MOBILITY 2016

Przemieszczaj się. Żyj. Kochaj.

Aktualny rynek skuterów w Europie oferuje największy wybór, jaki dotychczas był dostępny – począwszy od bardziej popularnych producentów po mniej znane marki, a tak duża liczba dostępnych na rynku modeli może być przytłaczająca dla potencjalnych klientów, którzy planują zakup swojego pierwszego jednośladu.

W celu podkreślenia pełnego zrozumienia dla potrzeb klientów, Yamaha zgrupowała swoje skutery o pojemności 125 cm3 w nowy segment Urban Mobility.

Nazwa segmentu mówi sama za siebie i obejmuje modele dwu- oraz trzykołowe powyżej 50 cm3, które są przeznaczone głównie do jazdy na krótkich i średnich dystansach.

Większość modeli segmentu Urban Mobility, przeznaczona do codziennej komunikacji, jest napędzana 4-suwowymi, w pełni automatycznymi silnikami o pojemności 125 cm3, oferującymi żywiołowe osiągi i dużą ekonomię użytkowania. Dzięki polskiemu prawu zezwalającymi na ich prowadzenie na prawo jazdy kategorii B (posiadane od co najmniej trzech lat) te kompaktowe, zwinne i łatwe w obsłudze jednoślady stanowią niezwykle atrakcyjną alternatywę dla samochodów i transportu publicznego w miastach.

W szerokiej gamie modeli, na którą składają się skutery trzy- i dwukołowe, utrzymane w sportowym lub eleganckim stylu, w stosowanych lub żywiołowych kolorach, każdy nowy i doświadczony kierowca znajdzie pojazd spełniający jego indywidualne oczekiwania.


Urban Mobility: zmiana kolorystyki na sezon 2016

Tricity. Uwielbiam to, jak jeżdżę

Posiadający unikalne, trójkołowe podwozie, zaprojektowane, by zapewniać większe poczucie stabilności i pewności podczas jazdy, modny, innowacyjny Tricity jest sprytnym rozwiązaniem na miejskie korki.

Wprowadzony w drugiej połowie 2014 roku, ten przełomowy, trójkołowy skuter o pojemności silnika 125 cm3 został stworzony z myślą o osobach, które szukają alternatywy dla transportu publicznego, lecz jeszcze się nie zdecydowały na kupno konwencjonalnego skutera.

Tajemnicą, która stoi za przemyślaną konstrukcją Tricity, jest technologia pochylających się przednich kół, która zapewnia zwiększone poczucie stabilności podczas pokonywania zatłoczonych ulic. Nadwozie chroniące przed wiatrem, płaska podłoga i obszerne miejsce bagażowe czynią z Tricity praktyczną i rzeczywistą alternatywę dla autobusów, pociągów czy samochodów na krótkich trasach dojazdowych.

Oferujący niezwykle ekonomiczne zużycie paliwa i niskie koszty eksploatacji oraz przystępną cenę zakupu, przyjazny użytkownikom Tricity jest rozwiązaniem dla osób, które potrzebują pozytywnej zmiany w swoim stylu życia.

W 2016 roku Tricity będzie dostępny w nowej wersji kolorystycznej Velvet White.


Główne właściwości Tricity

Lekki, trójkołowy skuter miejski
Łatwy w użyciu pojazd na prawo jazdy kat. B
2 przednie koła zapewniają zwiększone poczucie stabilności
Ekonomiczny i przystępny cenowo
Żywiołowy i ekonomiczny 4-suwowy silnik o pojemności 125 cm3
Idealny dla nowych i doświadczonych kierowców skuterów
Blisko rozmieszczone przednie koła zapewniają dużą zwrotność
Nowoczesne, chroniące przed wiatrem nadwozie z przestrzenią bagażową
Lekki, kompaktowy i łatwy w prowadzeniu
Zunifikowany układ Hamulcowy (UBS) w wyposażeniu standardowym
Opcjonalna wersja z ABS
Nowa wersja kolorystyczna na 2016 rok

NMAX. Do codziennego użytku

Gama skuterów Yamahy Urban Mobility została powiększona latem 2015 o atrakcyjny sportowy NMAX dla początkujących kierowców, który łączy w sobie komfort klasy premium z dynamicznym wyglądem, żywiołowymi osiągami i niezwykłą oszczędnością paliwa.

W sercu tego pełnego wigoru, miejskiego podróżnika bije nowy, chłodzony cieczą silnik „Blue Core” o pojemności 125 cm3 , zawierający pierwszy system zmiennych faz rozrządu Variable Valve Actuation (VVA), jaki kiedykolwiek wykorzystano w skuterze marki Yamaha. Razem z udoskonalonymi ustawieniami wtrysku paliwa, innowacyjny system VVA dostarcza potężnego i liniowego przyspieszenia przy zaskakująco oszczędnym spalaniu wynoszącym 2,2 l. / 100 km (tryb WMTC).

Sportowe podwozie idealnie uzupełnia zaawansowany technologicznie silnik umieszczony w lekkiej ramie rurowej oraz zawieszenie z dwoma amortyzatorami, 13-calowymi kołami oraz 230-milimetrowymi tarczami hamulcowymi z przodu i z tyłu. Dwuosobowa, stopniowana kanapa zapewnia wysoki poziom komfortu, a potrójne reflektory LED, światło hamulca LED i oprzyrządowanie z wyświetlaczem LCD podkreślają specyfikację premium dostępną w przyjaznej cenie.

Główne właściwości NMAX-a

Miejski skuter klasy premium dla początkujących
Wysoka specyfikacja za konkurencyjną cenę
4-zaworowy, chłodzony cieczą silnik SOHC o pojemności 125 cm3
System zmiennych faz rozrządu (VVA) zapewniający dynamiczne przyspieszenie
Doskonała oszczędność paliwa: 2,2 l. / 100 km w trybie WMTC
Kompaktowe, sportowe podwozie
Doskonałe prowadzenie i zwrotność
ABS w wyposażeniu standardowym i tarcze hamulcowe 230 mm z przodu i z tyłu
Wygodna pozycja kierowcy i pasażera z przestronnym miejscem na nogi
Obszerny schowek na kask pod kanapą
Sportowe, aerodynamiczne nadwozie
13-calowe koła z 130 mm tylną oponą
LED-owe światła i przyrządy LCD
Gama dostępnych w Polsce skuterów Yamaha w segmencie Urban Mobility składa się z następujących modeli: Tricity, NMAX i D’elight.


Gama kolorystyczna skuterów segmentów Sport i Urban Mobility na rok 2016

Nowe opcje kolorystyczne są zaznaczone kursywą

TMAX

TMAX LUX / ABS             Nimbus Grey

TMAX IRON MAX / ABS   Liquid Darkness

TMAX / ABS                    Blazing Grey, Sonic Grey


NOWY X-MAX IRON MAX

X-MAX 400 IRON MAX (ABS)             Liquid Darkness

X-MAX 250 IRON MAX (ABS)             Liquid Darkness

X-MAX 125 IRON MAX (ABS)             Liquid Darkness


Gama kolorystyczna skuterów segmentów Sport i Urban Mobility na rok 2016

Nowe opcje kolorystyczne są zaznaczone kursywą

X-MAX

X-MAX 400 / ABS  Stonehenge Grey, Absolute White, Matt Grey

X-MAX 250 / ABS  Stonehenge Grey, Absolute White, Matt Grey

X-MAX 125 / ABS  Stonehenge Grey, Absolute White, Matt Grey

URBAN MOBILITY

Tricity          Velvet White, Anodized Red, Competition White, Midnight Black

NMAX          Power Red, Frozen Titanium, Milky White, Midnight Black

D'elight        Magnetic Bronze, Midnight Black, Milky White


Zdjęcia prasowe

Zdjęcia w wysokiej rozdzielczości są dostępne na stronie www.press.yamaha-motor.pl.





09.11.2015



Honda Motor Europe ma zaszczyt ogłosić aktualizację do 3. spośród szerokiej gamy modeli średniej wielkości przeznaczonych do przemieszczania się w ruchu miejskim.

Model CB 500F został przeprojektowany tak, aby na sezon 2016 nadać jego linii jeszcze bardziej wyrazisty charakter. Zmiany spowodują, że ten niezwykle wszechstronny motocykl będzie cieszył się jeszcze większym uznaniem w oczach jego użytkowników. Modyfikacje obejmują:

-Zmieniony i jeszcze bardziej muskularny wyglą nadwozia motocykla z możiwośicią wyboru spośód sześciu opcji kolorystycznych,

-oświetlenie tylne oraz przednie wykonane w technologii LED,

-większy bak o pojemności 16,7l,

-widelce przednie z możiwością regulacji napięcia wstępnego sprężny oraz regulowaną dźwignią hamulca,

-nowy, lżjszy tłmik .

Przyjazny użytkownikowi model NC 750S reprezentujący rodzinę modelową „naked” również przeszedł na sezon 2016 szereg modernizacji. Zmiany obejmują:

-Panel wskaźników z możiwośią personalizowania opcji kolorystycznej,

-krótszy, pięciokątny tłmik, który przyczynia się do obniżenia dźwięu silnika,

-3 poziomy sportowego trybu S w przekłdni DCT w celu dostarczenia użtkownikowi jeszcze więej opcji wyboru preferowanego stylu jazdy,

-2 nowe kolory Special Edition oraz oświetlenie wykonane w technologii LED,

-silnik spełniający normy Euro 4.

Unikalny model Integra, który łączy w sobie osiągi motocykla oraz wygodę użytkowania skutera, otrzymał szereg ulepszeo, które dodatkowo zwiększają jego atrakcyjność w segmencie Premium. Zmiany obejmują:

-Przednie i tylne oświetlenie wykonane w technologii LED,

-nowe przednie podwójne widelce Showa,

-panel wskaźników z możiwością personalizowania opcji kolorystycznej,

-3 poziomy sportowego trybu S w przekłdni DCT w celu dostarczenia użtkownikowi jeszcze więcej opcji wyboru preferowanego stylu jazdy,

-silnik spełniający normy Euro 4.

Wszystkie modele marki Honda o pojemnościach 500 cm3 i 750 cm3 będzie można obejrzeć na wystawie EICMA w Mediolanie od wtorku 17. listopada do niedzieli 22. listopada.





28.10.2015
warto przypomnieć

Wszystko zaczęło się w 1882 roku, kiedy to Enrico Piaggio otworzył fabrykę związaną z przemysłem morskim. Dwa lata później Rinaldo Piaggio założył Piaggio & C, od 1889 działające w sektorze kolejowym.

Firma zadebiutowała w dziedzinie lotnictwa w 1916 roku, a – po serii wzlotów i upadków – w końcu dołączyła do świata pojazdów dwukołowych. W 1964 roku działy lotniczy (I.A.M. Rinaldo Piaggio) i motocyklowy ( Piaggio & C) rozdzieliły się i stały dwoma niezależnymi firmami. Otworzyło to drogę do narodzin włoskiej potęgi motoryzacyjnej, korzystającej z boomu gospodarczego tamtych lat.
Od lat 60. Piaggio zaczęło na masową skalę wytwarzać szereg rozpoznawalnych na całym świecie produktów.

Ciao, przodek współczesnego motoroweru, powstał w 1967 roku. W latach 1990–1994 Piaggio produkowało Sferę, pierwszy skuter z plastikową karoserią, a następnie Hexagon – kamień milowy w segmencie maksiskuterów.
W latach 1973–1988 motorower Bravo był wielkim hitem. Wtedy wprowadzono także nowe serie pojazdów, takich jak Cosa, Superbravo i Grillo.

         


Liberty, powstały w 1997 roku jako motorower o pojemności 50 ccm, od razu znalazł sobie miejsce na rynku jako wysoce innowacyjny produkt. Liberty wkrótce stał się jednym z najpopularniejszych skuterów na dużych kołach, co było zasługą jego świeżej i dynamicznej linii, doskonałej jakości oraz konkurencyjnej ceny.

W 2001 roku zadebiutował model Beverly – niezwykle zwinny, niezawodny i bezpieczny skuter, który zrewolucjonizował rynek, szybko stając się absolutnym liderem sprzedaży w konkurencyjnym i prestiżowym sektorze skuterów o dużych kołach. W następnym roku Beverly został całkowicie zmieniony pod względem stylistyki i wykorzystywanej technologii: zyskał nowy, elegancki, wyróżniający wygląd oraz wyposażenie i wykończenie z najwyższej półki, jak zawsze z gwarancją najwyższego bezpieczeństwa i wydajności.

W 2012 roku ofertę najlepiej sprzedających się skuterów Piaggio z dużymi kołami poszerzono o nowy model, wersję sportową zachowującą klasę i elegancję Beverly – Beverly SportTouring. Wyposażony w nowy silnik 350 ccm (tak kompaktowy, jak 300 ccm, ale z wydajnością 400 ccm). Był to pierwszy na świecie skuter wyposażony w ABS/ASR, co pozwala na połączenie maksymalnych osiągów pojazdu z pełnym bezpieczeństwem.

Piaggio MP3 to seryjny trójkołowy skuter oferujący bezpieczeństwo, dobrą przyczepność i stabilność nieosiągalne dla dwukołowych pojazdów. Te właściwości łączy z dużą mocą i zwinnością, dzięki czemu zapewnia świetną zabawę i maksymalną przyjemność z jazdy. Zwycięskie cechy pozwoliły MP3 osiągnąć ogromny sukces od czasu premiery w 2006 roku. Zastosowanie trzech kół, w tym dwóch z przodu, było rewolucyjną innowacją techniczną, która doprowadziła do powstania jedynego w swoim rodzaju skutera i na nowo zdefiniowała samo pojęcie dynamicznej stabilności. Na przestrzeni lat ta znakomita formuła została wykorzystana w wielu wersjach, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom najszybciej rozwijającej się grupy klientów. Punktem kulminacyjnym było stworzenie MP3 Hybrid, pierwszego skutera na świecie z równoległym napędem hybrydowym i technologią plug-in, a także MP3 Yourban, który świetnie nadaje się do jazdy w mieście i codziennego użytku, zachowując przy tym doskonałą stabilność i wysoki poziom bezpieczeństwa MP3.


W 2007 roku uruchomiono produkcję Piaggio HyS (Hybrid Scooter), prototypu z napędem hybrydowym, który miał zrewolucjonizować miejski transport. Piaggio Hybrid Scooter, dostępny w trzech wersjach opartych na modelach Vespa LX, X8 i MP3, łączy konwencjonalny silnik spalinowy o niskim wpływie na środowisko z silnikiem elektrycznym o zerowej emisji spalin.

W 2012 roku powstał nowy Piaggio X10 – dostępny z trzema nowoczesnymi silnikami (125, 350 i 500), aby spełnić najróżniejsze potrzeby komunikacyjne – dzięki któremu podróżowanie w luksusowych warunkach stało się codziennością. Był to wielki powrót Piaggio do segmentu Gran Turismo.
X10 – prawdziwy okręt flagowy na dwóch kołach, przeznaczony dla tych, którzy pragną maksymalnego komfortu i włoskiej elegancji – charakteryzuje się nowoczesną, gładką i atrakcyjną linią, zaprojektowaną w tunelu aerodynamicznym, w połączeniu z bogatym wyposażeniem i najwyższą wydajnością.






20.10.2015


W salonach Yamahy w całej Polsce pojawiły się skutery X-MAX IRON MAX z rocznika modelowego 2016. Jest to nowa wersja specjalna popularnego miejskiego jednośladu, która uzupełnia gamę sportowych maksi skuterów Yamahy. X-MAX IRON MAX jest dostępny z silnikami o trzech pojemnościach: 400 i 250 cm3 oraz najchętniej wybieranej w Polsce wersji z silnikiem 125 cm3, którą można prowadzić na samochodowe prawo jazdy kategorii B.

Wersja specjalna IRON MAX powstała z myślą o klientach, dla których poczucie stylu ma szczególne znaczenie. Ekskluzywność tych skuterów podkreśla wyszukana kolorystyka Liquid Darkness oraz skórzana kanapa z tłoczonym logo X-MAX, wykończona złotymi przeszyciami. Dla pełnego komfortu jazdy seryjnie montowane jest niezależne oparcie pleców.

W uzupełnieniu do modnego wyglądu zewnętrznego IRON MAX zyskał wyjątkowe akcenty „osobiste”, m.in. ozdobne elementy konsoli kierownicy wykonane z fakturowanej skóry, komponujące się ze stylową kanapą. IRON MAX-a wyróżniają także aluminiowe podesty, a białe podświetlenie, pierścienie prędkościomierza oraz nakładka kierownicy Satin Chrome w modelach 250 i 125 świadczą o subtelności stylizacji. Typowe dla serii MAX światło pozycyjne LED pomaga rozpoznać skuter w każdym otoczeniu.

Należące do segmentu Premium Sport skutery X-MAX IRON MAX świetnie się nadają do szybkich i niekłopotliwych dojazdów na miejsce spotkań czy do pracy. Do ich napędu zastosowano chłodzone cieczą, ekonomiczne silniki jednocylindrowe o pojemności skokowej 400, 250 i 125 cm3 z elektronicznym wtryskiem paliwa. Wyposażony w koła znacznej średnicy oraz seryjne hamulce tarczowe z ABS dla komfortu i bezpieczeństwa jazdy skuter X-MAX IRON MAX doskonale wyraża styl swojego właściciela.


Ceny skuterów:

X-MAX IRON MAX ABS 400 cm3 - 28 500 PLN

X-MAX IRON MAX ABS 250 cm3 – 22 500 PLN

X-MAX IRON MAX ABS 125 cm3 – 21 690 PLN





23.09.2015



Nowe kolory i specjalna wersja skutera X-MAX dostępnego z silnikami o trzech pojemnościach, a także nowe propozycje kolorystyczne pojazdów o pojemności 50 cm3 przygotowane na sezon 2016 to przykład dążenia Yamahy do zaspokojenia oczekiwań szerokiego grona użytkowników – od nastolatka i jego pierwszej „pięćdziesiątki” po dyrektora dojeżdżającego do biura na swoim skuterze Premium Sport.

Oferując bogaty wybór modeli o pojemnościach od 50 cm3 w każdym praktycznie sektorze rynkowym Europy, Yamaha pozostaje wiodącą marką w świecie skuterowym. Dzięki różnorodnej i wciąż powiększającej się gamie skuterów klasy Premium przeznaczonych dla użytkowników we wszystkich kategoriach wiekowych, ta legitymująca się znakiem trzech kamertonów marka od lat dominuje w branży.
Filozofia Yamahy koncentruje się na tworzeniu produktów innowacyjnych pod kątem osobistych potrzeb każdego nabywcy i to właśnie otwarcie na różnorodność modelową wyróżnia markę spośród konkurencji światowej. Nowe kolory i specjalna wersja skutera X-MAX dostępnego z silnikami o trzech pojemnościach, a także nowe propozycje kolorystyczne pojazdów o pojemności 50 cm3 przygotowane na sezon 2016 to przykład dążenia Yamahy do zaspokojenia oczekiwań szerokiego grona użytkowników – od nastolatka i jego pierwszej „pięćdziesiątki” po dyrektora dojeżdżającego do biura na swoim skuterze Premium Sport.Skutery sportowe Yamahy

Opierając się na tych samych założeniach, dzięki którym TMAX stał się topowym maksi skuterem w klasie Sport, najnowsze modele X-MAX 400/250/125 są ukształtowane przez rasowe DNA TMAX-a i podobnie jak ich legendarny brat oferują ekskluzywny design połączony z doskonałymi osiągami i najwyższym komfortem jazdy. Nowością w gamie Yamaha Sport Scooter jest edycja specjalna X-MAX IRON MAX dostępna w wersjach silnikowych 400/250/125 cm3, która wnosi stylową odmienność i dozę elegancji na ulice europejskich miast.

Nowe skutery X-MAX IRON MAX

Nowa wersja specjalna X-MAX IRON MAX 400/250/125 uzupełnia gamę sportowych maksi skuterów Yamahy. Inspirowany niewątpliwym sukcesem topowego TMAX IRON MAX-a z roku 2015, prestiżowy w swej naturze model X-MAX IRON MAX wyróżnia się ekskluzywną kolorystyką Liquid Darkness oraz metalizowanymi plakietkami, które nadają mu wyszukanego wyglądu.

Te nowe modele „z wyższej półki” powstały z myślą o ambitnych klientach, dla których poczucie stylu ma istotne znaczenie. Ekskluzywność skuterów X-MAX IRON MAX podkreśla skórzana kanapa z tłoczonym logo X-MAX, wykończona złotymi przeszyciami. Dla pełnego komfortu jazdy seryjnie montowane jest niezależne oparcie pleców.

W uzupełnieniu do modnego wyglądu zewnętrznego IRON MAX zyskał wyjątkowe akcenty „osobiste”, m.in. ozdobne elementy konsoli kierownicy wykonane z fakturowanej skóry, komponujące się ze stylową kanapą. IRON MAX-a wyróżniają także aluminiowe podesty, a białe podświetlenie, pierścienie prędkościomierza oraz nakładka kierownicy Satin Chrome w modelach 250 i 125 świadczą o subtelności stylizacji. Typowe dla serii MAX światło pozycyjne LED pomaga rozpoznać skuter w każdym otoczeniu.

Skutery serii Premium Sport nadają się idealnie do szybkich i niekłopotliwych dojazdów na miejsce spotkań czy do pracy. Do ich napędu zastosowano chłodzone cieczą, ekonomiczne silniki jednocylindrowe o pojemności skokowej 400, 250 i 125 cm3 z elektronicznym wtryskiem paliwa. Wyposażony w koła znacznej średnicy oraz seryjne hamulce tarczowe z ABS dla komfortu i bezpieczeństwa jazdy skuter X-MAX IRON MAX doskonale wyraża styl swojego właściciela.

Najważniejsze cechy skutera XMAX IRON MAX (modele 400/250/125):

   Ekskluzywna kolorystyka Liquid Darkness (identyczna jak dla TMAX IRON MAX)
   Najwyższej jakości dwuosobowa, skórzana kanapa z tłoczonym logo, niezależnym oparciem pleców i złotymi przeszyciami
   Specjalne plakietki z tworzywa metalizowanego na aluminium
   Ozdobne elementy konsoli kierownicy z fakturowanej skóry
   Aluminiowe podesty
   Światło pozycyjne LED
   Prędkościomierz w oprawie Satin Chrome
   Nakładka kierownicy Satin Chrome
   Lakierowany na czarno tylny uchwyt
   Dodatkowo dla X-MAX IRON MAX z silnikami 250 i 125 cm3 - białe podświetlenie zegarów

Skutery Yamaha X-MAX

Inspirowane stylizacją, lekkim prowadzeniem i doskonałością przyspieszeń TMAX-a, nowe modele Yamaha X-MAX stworzono pod kątem aktywnych użytkowników, poszukujących wygodnego i skutecznego transportu klasy Premium w ruchu miejskim, z możliwością odbycia weekendowych wycieczek.

Firmowana przez flagowy skuter X-MAX 400, który łączy wygodę dalszych podróży ze zwinnością średniej wielkości pojazdu, najnowsza gama X-MAX proponuje współczesnym mieszkańcom miast nowy wymiar dynamiki stylu, znakomite osiągi oraz funkcjonalność. Wyposażona w hamulce tarczowe na obu kołach i schowek pod kanapą na dwa zintegrowane kaski oraz dostępna w nowej kolorystyce linia X-MAX 400/250/125 pozostaje liderem w kategorii Premium. Wszystkie modele X-MAX dostępne są z opcjonalnym systemem ABS.



11.09.2015



W pierwszych dniach jesieni Yamaha ogłasza atrakcyjne promocje na motocykle i skuter Tricity ze swojej szerokiej gamy pojazdów 125 cm3 przeznaczonych do prowadzenia na samochodowe prawo jazdy. W ramach promocji przy zakupie motocykla 125 cm3 z roku modelowego 2015 Klient otrzyma roczny pakiet przeglądów okresowych w cenie, a zakup trójkołowego Tricity jest premiowany bezpłatnym ubezpieczeniem.

Korki, w których utknęli kierowcy po wakacjach, powrót słonecznej pogody i kuszące promocje w salonach Yamahy zachęcają do zamiany czterech kółek na jednoślad o pojemności 125 cm3, który można prowadzić na prawo jazdy kat. B. Zostały jeszcze blisko dwa miesiące, w których można odkryć własny sposób na miasto i wybrać „HardKorkowy” motocykl Yamahy: klasyczny YBR125 lub jego bogatszą wersję Custom, wywodzący się z bestsellerowej gamy MT-125 z ABS lub bez albo sportowy YZF-R125, również z systemem ABS lub bez niego. Do końca października przy zakupie każdego z nich Klient otrzyma pakiet przeglądów okresowych w cenie pojazdu ważny przez rok lub do zrobienia przebiegu wynoszącego 7 tys. km. Dodatkowo, Klienci mogą skorzystać z atrakcyjnego finansowania, w którym YBR125 kosztuje tylko 145,74 zł miesięcznie1, MT-125 ABS – 256,72 zł miesięcznie2, a R125 odpowiednio 256,72 zł miesięcznie3.

Z kolei amatorom automatów Yamaha poleca trójkołowy skuter Tricity, niezwykle zwinny i łatwy w prowadzeniu, który idealnie dopasuje się do stylu życia zabieganych mieszkańców miast. Do końca października przy jego zakupie Klient dostanie roczny pakiet ubezpieczenia OC/AC/NNW gratis. Teraz wystarczy 200,43 zł miesięcznie4, aby zdobyć mistrzostwo miasta za kierownicą Yamahy Tricity!

Każdy Klient, który do końca roku nabędzie jednoślad Yamahy o pojemności 125 cm3, zostanie zaproszony do udziału w bezpłatnych szkoleniach z jazdy w ramach Programu Opieki nad Klientem „5 Kroków Yamaha”.

Promocja obowiązuje do końca października lub do wyczerpania dostępności poszczególnych modeli. Szczegółowa oferta jednośladów Yamaha 125 cm3 dostępna na stronie www.yamaha-motor.pl.




04.09.2015



We wrześniu w pięciu miastach Polski zostały otwarte Centra Testowe Yamahy 125 cm3 oferujące bezpłatne jazdy próbne pojazdami o pojemności 125 cm3, przeznaczonymi do prowadzenia na prawo jazdy kategorii B. W Centrach Testowych każdy klient mogą poznać zalety motocykli i skuterów Yamaha 125 na zatłoczonych ulicach naszych miast.

Yamaha oferuje bardzo szeroką gamę uniwersalnych motocykli i stylowych skuterów 125 cm3, do prowadzenia których wystarczy „zwykłe” prawo jazdy kat. B. Jednoślady te nie tylko zapewniają szybki transport w godzinach szczytu, ale też oferują prestiżową, ekonomiczną i ekologiczną alternatywę do innych środków transportu, idealnie wpisując się w styl życia mieszkańców dużych miast. I właśnie dlatego Centra Testowe Yamahy 125 są zlokalizowane w pięciu największych polskich metropoliach:

   Warszawa, biurowiec Konstruktorska Business Center, ul. Konstruktorska 13, obsługa prowadzona przez salon Poland Position
   Gdańsk, salon KMJ, Al. Grunwaldzka 295
   Kraków, salon Ring Road, ul. Wielicka 44B
   Poznań, salon Motocykle Polska, ul. Bułgarska 63/65
   Wrocław, salon Motorland, ul. Żegiestowska 3.


W każdym z tych punktów klienci mogą bezpłatnie wynająć motocykl lub skuter i udać się nim na godzinną przejażdżkę. Profesjonalni sprzedawcy Yamahy pomogą dobrać jednoślad dopasowany do indywidualnych potrzeb klienta, a także wyjaśnią jego obsługę i w razie potrzeby zaproponują testową odzież ochronną.

Osoby, które po odbyciu jazdy testowej, zdecydują się na zakup pojazdu Yamaha 125 cm3, zostaną objęte Programem Opieki nad Klientem na Pojazd 125 „5 kroków Yamaha”, w ramach którego otrzymają m.in. voucher na bezpłatne szkolenia z jazdy oraz atrakcyjną ofertę finansowania i ubezpieczenia swojego jednośladu.

Szczegółowa oferta motocykli i skuterów Yamaha cm3 dostępna na stronie www.yamaha-motor.pl.




24.08.2015
Honda i jej filmik reklamowy skrzyni biegów znanej choćby z Hondy Integry



22.07.2015



Tu liczy się przygoda - największy, nadmorski, motocyklowy rajd na orientację wystartuje we wrześniu. Ruszyły zapisy na Rajd Latarników. Dosiądź swój motocykl i nawiguj do celu. Odszukaj ukryte punkty kontrolne, rozwiązuj zagadki. 11-13 września 2015 roku zadebiutuje I Rajd Latarników - unikalne w skali kraju wydarzenie turystyczno-kulturalno-edukacyjne, na które organizatorzy zapraszają kluby motocyklowe, samotnych jeźdźców, jak i motocyklistów wraz z rodzinami.

Tu liczy się przygoda - największy, nadmorski, motocyklowy rajd na orientację wystartuje we wrześniu. Ruszyły zapisy na Rajd Latarników.

Dosiądź swój motocykl i nawiguj do celu. Odszukaj ukryte punkty kontrolne, rozwiązuj zagadki. 11-13 września 2015 roku zadebiutuje I Rajd Latarników - unikalne w skali kraju wydarzenie turystyczno-kulturalno-edukacyjne, na które organizatorzy zapraszają kluby motocyklowe, samotnych jeźdźców, jak i motocyklistów wraz z rodzinami.

Tu liczy się przygoda. W rajdzie nieważna jest prędkość, lecz dokładność przejazdu i dobra zabawa. Na motocyklistów czekają malownicze trasy szlakiem latarni morskich, przejazdy drogami zamkniętymi dla ruchu, a otwartymi specjalnie dla motocyklistów. Ciekawe próby sprawnościowe z użyciem motocykli, oryginalne zadania do wykonania na punktach kontrolnych. Pomorze Środkowe to region tajemniczych bunkrów, urokliwych skansenów, folwarków i zagadek historycznych, które czekają na Was.

Do wyboru są dwie niezależne trasy:
ASFALTOWĄ – przejezdną dla wszystkich motocykli niezależnie od pojemności, mocy silnika, marki, wyposażonych w każdego rodzaju opony.

ADVENTURE – to propozycja dla miłośników szutrów, leśnych ścieżek i miejsc oddalonych od zabudowań. To propozycja przygody dla miłośników dużych motocykli typu turystyczne enduro. Trasę ADV wyróżnia jedyny w Polsce przejazd plażą jako próba terenowa z możliwością jej ominięcia.

Zwycięzcy rajdu otrzymają atrakcyjne nagrody o łącznej wartości ponad 25.000 zł.

Baza Rajdu zlokalizowana jest 10 km od morza w przepięknej i przyjaznej motocyklistom Dolinie Charlotty.  Na uczestników motocyklowych zmagań czekać będzie Gościniec na wodzie, mnóstwo doskonałej zabawy, m.in. konkursy z nagrodami, park linowy, zoo, fokarium, tor enduro,  zaplecze gastronomiczne, wieczorne ognisko, muzyka na żywo oraz wiele innych, ciekawych niespodzianek.

Zarejestruj się na stronie: www.rajdlatarnikow.motopomocni.pl
Dołącz do latarników na Facebooku: www.facebook.com/Rajdlatarnikow

Organizatorem Rajdu Latarników jest Stowarzyszenie realizujące kampanię MotoPomocni.pl, a partnerem – Yamaha Motor Polska.




23.06.2015



W salonach Yamahy są jeszcze dostępne ostatnie egzemplarze skutera Xenter 125 z rocznika 2014 w niższej cenie. Za ostatnie sztuki z zeszłego roku zapłacimy teraz aż o 1000 zł mniej, czyli tylko 11 900 zł.

Dodatkowo, osoby, które wybiorą Xentera 125, zostaną otoczone programem opieki nad klientem na pojazd 125 „5 Kroków Yamaha”. W ramach programu można skorzystać z atrakcyjnego finansowania zakupu pojazdu, niedrogiego ubezpieczenia, bezpłatnych szkoleń z jazdy skuterem o pojemności 125 cm3 organizowanych w 22 miastach w Polsce czy indywidualnej opieki  posprzedażnej lokalnego dealera.  

Yamaha Xenter 125 to niezwykle praktyczny skuter wyposażony w ekonomiczny silnik, duże koła, które sprawdzające się na nierównościach i podjazdach pod krawężniki, oraz wygodną kanapę pokrytą powłoką antypoślizgową, z przestronnym schowkiem pod spodem. Smukłe linie skutera i wyrafinowana kolorystyka pomogą wyróżnić się na ulicy. Tylne światło o nowym kształcie i jasne odbłyśniki tylnych kierunkowskazów nadają skuterowi nowoczesny wygląd, podkreślony przez atrakcyjne kolory Xentera.




22.06.2015



Pod koniec czerwca do polskich salonów marki Yamaha wjechały długo oczekiwane dostawy nowych pojazdów o pojemności 125 cm3.

Dzięki temu klienci mają teraz wyjątkowo duży wybór niezawodnych motocykli z manualnymi skrzyniami oraz prestiżowych skuterów z automatycznymi przekładniami z najszerszej dostępnej na rynku oferty pojazdów 125 do prowadzenia na prawo jazdy kategorii B.

Przy zakupie dowolnego nowego motocykla lub skutera Yamahy o pojemności 125 cm3 obowiązuje Program Opieki nad Klientem „5 Kroków Yamaha”, obejmujący m.in. atrakcyjne finansowanie zakupu pojazdu, niskie stawki ubezpieczenia, bezpłatne praktyczne szkolenia z jazdy organizowane w 22 miastach na terenie Polski czy indywidualną opiekę posprzedażną dealera.

Dealerzy Yamahy zapraszają do oglądania i testowania pojazdów 125 cm3. Szczegółowa oferta dostępna na stronie www.yamaha-motor.pl.







27.03.2015



Yamaha Motor Co., Ltd poinformowała o zbudowaniu dwóch modeli koncepcyjnych 03GEN – jako ekspresji trzeciego etapu filozofii GEN.

Ich koncepcja bazuje na technologii Leaning Multi Wheel (LMW) użytej w skuterze Tricity, a nazwane zostały odpowiednio 03GEN-f oraz 03GEN-x. Na 36 Salonie Motoryzacyjnym w Bangkoku (od 23 marca 2015) zaprezentowany został właśnie koncept 03GEN-f.

Model 03GEN-f zaprojektowany jest pod hasłem „Future Racing” i dzięki zastosowaniu mechanizmu Leaning Multi Wheel prezentuje wizualnie ten „powiew wyścigowej przyszłości” dopasowany idealnie do wyczynowego wizerunku marki Yamaha.

Model 03GEN-x z kolei, powstały w myśl ideologii „Cross” łączy w sobie niezwykłą w wyglądzie ramę eksponującą układ trzech kół, które stanowią połączenie z tradycyjnym designem off-roadowym, nawiązującym do czasów obecnych trendów panujących na trasach offroadowych. Zaprojektowane w oparciu o model TRICITY, oba koncepty stanowią przykład potencjału, jakie daje przy projektowaniu technologia Leaning Multi Wheel i stanowiąca  kontrast do modeli produkcyjnych – posługując się różnymi elementami designu, w tym także CMF (kolor, materiał i sposób wykończenia).

Yamaha Motor, uznając design za najważniejszy filar w procesie kreacji produktu, już w roku 2013 wyznaje  filozofię estetyki Refined Design (Wyszukany Design) i nie szczędzi starań w kierunku rozwoju produktów promujących unikalność stylu marki Yamaha.  

W oparciu o tego rodzaju filozofię, Yamaha zaprezentowała w październiku i listopadzie 2014 własne koncepcje GEN: 01GEN (duży motocykl crossoverowy w układzie podwójnych kół przednich) oraz 02GEN (wózek inwalidzki z napędem elektrycznym). Projekt 03GEN jest więc trzecim z kolei wyrazem filozofii koncepcyjnej GEN.

Zamiarem marki Yamaha jest kontynuacja prezentowania i promowania koncepcji designu GEM również i w przyszłości.



Portal dla prawdziwych fanów dwóch kółek

Maxi Skuterów

zapraszamy

Maxiskutery burgmania integra burgman silverwing malaguti piaggio gilera yamaha honda

********************************************************
Wróć do spisu treści