Aero X - Nasze hobby to maxiskutery

Przejdź do treści

Aero X

Poziom 16 > rok 2016
Aero X
latający skuter zawita w Polsce w 2017 roku


Aero-X to jeden z najciekawszych projektów, które ujrzały światło dzienne w ostatnich latach. Jego twórcy – Aerofex – zaprezentowali w 2012 roku prototyp, który spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem.
Być może wkrótce ten unoszący się nad powierzchnią pojazd przestanie być już tylko marzeniem.

Kalifornijska firma Aerofex zaprezentowała prototyp pojazdu Aero-X latem 2012 roku. Pomimo bardzo ciepłego przyjęcia i ogromnego zainteresowania, chwilę później nastąpiła długa cisza. Jedni pytali „co dalej?”, inni o projekcie w ogóle zdążyli już zapomnieć. Wreszcie jednak coś ruszyło. Okazuje się, że Aero-X nie został porzucony, a twórcy mocno dopracowywali swój gadżet.
Więcej – poznaliśmy datę premiery i cenę.
Firma Aerofex chce wypuścić unoszący się nad powierzchnią ziemi pojazd w 2017 roku.
Zła wiadomość – chętni będą musieli liczyć się z wydatkiem rzędu 85 tysięcy dolarów.

„Tam, gdzie się wybierasz, nie ma dróg” – czytamy w oficjalnej zapowiedzi. – „Dlatego właśnie potrzebujesz Aero-X, pojazdu, który czyni loty na niewielkich wysokościach realistycznymi i przystępnymi. Unosząc się do 3 metrów nad ziemią przy prędkości 72 km/h Aero-X jest pojazdem innym niż wszystkie, które dane ci było zobaczyć. To poduszkowiec, który jeździ jak motocykl – terenowy pojazd, który uniesie cię ponad ziemię”.

Ile osób można przewozić?

Według aktualnych danych Aero-X jest dostosowany do „przewozu” dwóch osób, których łączna waga nie przekracza jednak 140 kg. Czas działania przy pełnym zbiorniku paliwa to natomiast 1 godzina i 15 minut. Dwa koła, w które wyposażony został Aero-X, są wirnikami kanałowymi z łopatkami z włókna węglowego, które działają podobnie do tych umieszczanych w helikopterach.

Jedną z najważniejszych cech Aero-X jest łatwość obsługi. Kierownica podobna do tych znanych z motocykli zapewnia intuicyjne sterowanie, a funkcje wspomagające gwarantują, że maszyna będzie poruszała się z odpowiednią prędkością i utrzyma nie za dużą wysokość. To ostatnie jest szczególnie ważne, jako że zgodnie z amerykańską ustawą poruszając się pojazdem na wysokości wyższej niż 3,7 metra należy posiadać licencję pilota.






Źródło: Benchamark
Wróć do spisu treści